Nog 1 maand.... - Reisverslag uit Geffen, Nederland van Laure Rijn - WaarBenJij.nu Nog 1 maand.... - Reisverslag uit Geffen, Nederland van Laure Rijn - WaarBenJij.nu

Nog 1 maand....

Door: Laure

Blijf op de hoogte en volg Laure

12 December 2017 | Nederland, Geffen

Als ik over een maand wakker wordt en mijn ogen open doe, zal ik naar een vreemd plafond kijken. Een vreemd plafond dat voor 4 maanden mijn thuis zal zijn. Eindelijk is het bijna zover, na maanden van voorbereiding zal ik 11 januari naar Amerika vliegen! Om 10 uur s'ochtends zal ik mijn familie en vrienden voor 4 maanden gedag zeggen op Schiphol en na een tussenlanding in Detroit zal ik s'avonds om 6 uur landen in Austin. Ik ben ontzettend nerveus, heel erg benieuwd maar vooral heel enthousiast om te gaan!

In november 2016 ben ik begonnen met het selecteren van universiteiten in Amerika via het ISEP uitwisselingsprogramma. Ik moest 10 universiteiten selecteren en een motivatiebrief schrijven voor alle 10 de universiteiten. In maart 2017 kreeg ik dan eindelijk de doorslaggevende mail, ik ben geselecteerd om deel te nemen aan het uitwisselingsprogramma! Het lange wachten begon, want in oktober zal ik eindelijk pas te horen krijgen dat ik naar mijn vijfde keuze, de Southwestern University in Georgetown, mag. Het voorbereiden begint!

Afgelopen week heb ik mijn laatste inentingen gehad. Ook mijn visum heb ik ondanks code rood in Nederland aangevraagd in Amsterdam en de laatste werkdag is in zicht. Ook het eerste contact met mijn roommate is gelegd. Ik zal een suite delen met 3 andere meiden. Met de texaanse Evelyn zal ik een kamer delen de komende 4 maanden.

Kan ik het nog aan om een maandje te wachten? Het zal wel moeten. Het scheelt natuurlijk enorm dat er nog een leuke wintersportvakantie aan komt en mijn verjaardag en Nieuwjaarsavond ook leuke dingen zijn om naar uit te kijken. Maar om heel eerlijk te zijn kan ik niet wachten om te gaan. Het is echt, nu is het ECHT echt. Over een maand zit ik in Amerika!

  • 12 December 2017 - 23:00

    Ilse Van Haaren:

    Hey Laure! Nu al leuk om te lezen! Wij zijn erg benieuwd hoe je alles gaat ervaren! We kijken er naar uit om je blog te lezen! Het aftellen is begonnen maar eerst nog gezellig op wintersport! ❄️☃️⛷

  • 13 December 2017 - 07:59

    Ingrid :

    Hee laure, succes met alle voorbereidingen en maak straks geweldige herinneringen! Geniet van àlles! Ik ga je volgen! Groetjes Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laure

Op 11 januari 2018 zal ik in het vliegtuig naar Texas USA stappen om 4 maanden aan de Southwestern University in Georgetown te gaan studeren! Op deze blog zal ik mijn avonturen bijhouden zodat het thuisfront mee kan genieten van wat ik daar zoal meemaak!

Actief sinds 12 Dec. 2017
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 8083

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: