De laatste week.... - Reisverslag uit Georgetown, Verenigde Staten van Laure Rijn - WaarBenJij.nu De laatste week.... - Reisverslag uit Georgetown, Verenigde Staten van Laure Rijn - WaarBenJij.nu

De laatste week....

Door: Laure

Blijf op de hoogte en volg Laure

07 Mei 2018 | Verenigde Staten, Georgetown

Okeeeee tot dus ver de ik ga proberen iedere week een blog bij te houden... Jeetje wat gaat de tijd snel en wat een gave tijd is dit geweest. Over 3 dagen vlieg ik naar Atlanta voor het laatste deel van mijn reis, maar mijn tijd op Southwestern zit er dan helaas op. Na 4 maanden is mijn kleine kamertje toch een beetje als thuis gaan voelen en werden de vriendschappen die ik heb gesloten steeds hechter. Ineens lig je dan in bed, met je koffer gepakt, je foto's van thuis veilig opgeborgen en een rugzak vol herinneringen.

Ondertussen heb ik aardig wat beleefd. Ik ben op stap geweest op 6th street in Austin, waar je natuurlijk onder het genot van de nodige margarita's live muziek moet bewonden in "The live music capitol of the World". Ik heb een baseball wedstrijd van de Round Rock Express gezien in het Dell Diamond stadion, waar ik me enorm heb verbaasd over het feit dat 50% van de wedstrijd bestaat uit spelletjes met het publiek. Daarnaast heb ik heerlijk texaans gegeten in verschillende BBQ restaurants, waar de porties zo groot zijn dat je er 2 dagen van kunt eten (dat doen veel mensen dan ook, to go boxen zijn bijna standaard).

Het belangrijkste van alles is denk ik nog wel het bezoekje van mijn ouders en zusjes afgelopen week. Na 3,5 maanden zag ik mijn familie weer en kon ik ze eindelijk laten zien waar ik de afgelopen tijd gezeten heb. De campus, mijn vrienden, Georgetown, Austin, ik heb geprobeerd in 2 dagen tijd hen de full experience te geven op de Southwestern University. Het voelde weer net als voor ik vertrokken ben, alleen het blijft wennen dat mijn zusje ineens over haar vriendje praat die ik eigenlijk nog niet echt ken.

Daarna moest ik aan de slag: Finals week. Dit betekent voor de meeste studenten veel paper due's, veel studeren, veel koffie en vooral vele uurtjes in de bibliotheek om schade te herstellen. Ik heb nu nog 1 paper en 1 examen te gaan, maar volgens mij zal het allemaal wel goed komen en behaal ik gewoon de credits die ik nodig heb voor mijn minor. Gelukkig heb ik al te horen gekregen dat ik de grootste ergernis in mijn leven (mijn bachelor thesis) heb afgerond met een 7 en dus (als alles goed gaat) mijn bachelor diploma gehaald heb!

Ik kijk ernaar uit om naar huis te gaan om mijn vrienden en familie weer te zien maar zal ook zeker veel gaan missen van mijn tijd hier. De vrienden die ik heb gemaakt, Tracy die bijna iedere dag mijn koffie al klaar heeft staan zodra ik The Cove binnen kom, het gemak van direct uit je bed rollen naar school/de gym/de kantine, Miss Ella die me iedere ochtend weer met haar enthousiasme wakker schreeuwt om me een fijne dag te wensen en me te vertellen dat ik de groetjes moet doen aan mijn vriend...

Over 10 dagen zet ik weer voet op Nederlandse bodem, maar tot dan geniet ik nog iedere minuut van mijn tijd hier en zal ik proberen nog zo bruin mogelijk te worden! Tot snel!

X Laure

  • 07 Mei 2018 - 07:35

    Willy:

    Wouw Laure, wat knap om ook je bachler bijna binnen hebt. En wat een leuke tijd heb je daar gehad. Super dat nemen ze niet meer af. Heerlijk dat je genoten hebt van de tijd met jullie pap, mam, Jente en Nena. Nu de laatste loodjes en dan gaan genieten van je wel verdiende vakantie. Heel veel plezier samen met jullie pap, mam, en alvast een goede terug reis liefs Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laure

Op 11 januari 2018 zal ik in het vliegtuig naar Texas USA stappen om 4 maanden aan de Southwestern University in Georgetown te gaan studeren! Op deze blog zal ik mijn avonturen bijhouden zodat het thuisfront mee kan genieten van wat ik daar zoal meemaak!

Actief sinds 12 Dec. 2017
Verslag gelezen: 1393
Totaal aantal bezoekers 8086

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: