10 weetjes over Southwestern University - Reisverslag uit Georgetown, Verenigde Staten van Laure Rijn - WaarBenJij.nu 10 weetjes over Southwestern University - Reisverslag uit Georgetown, Verenigde Staten van Laure Rijn - WaarBenJij.nu

10 weetjes over Southwestern University

Door: Laure

Blijf op de hoogte en volg Laure

29 Maart 2018 | Verenigde Staten, Georgetown

Hee allemaal!

Het is alweer een aantal dagen geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven, dus tijd voor weer wat nieuws uit de USA! De afgelopen weken zijn vooral vrij rustig geweest wat betreft leuke dingen doen maar heel druk wat betreft school. Veel deadlines, examens, mijn scriptie vanuit Nederland die zo’n beetje af moet zijn, verschillende uiterlijke inschrijfdata voor opleidingen die ik wellicht wil gaan doen… Feesten en reizen zat er even niet bij afgelopen weken.

Om jullie toch weer te kunnen trakteren op een leuke blog (vooral omdat ik zelf even iets anders wil doen dan aan school werken), leek het mij leuk om jullie wat meer over Southwestern University te vertellen! Ik wandel hier namelijk ondertussen al bijna 3 maanden door de gangen, dus ik begin ook wel een beetje de in’s en out’s van de school te kennen. Daarom presenteer ik jullie met gepaste trots….. 10 Dingen die je moet weten over Southwestern University Georgetown!

1. Ons Athletic Department heet “the Southwestern Pirates” en daarmee is onze mascotte, u raadt het al, een piraat. Zijn onze teams bijzonder goed? Geen idee, ik ben een aantal keer bij basketbal wezen kijken en heb een LaCross wedstrijd voorbij zien komen, maar aan de “Southwestern Spirit” zal het in ieder geval niet liggen!

2. Studenten verplaatsen zich op de campus middels Pirates Bikes (als het niet te ver is tenminste, ze pakken het liefste natuurlijk gewoon de auto). Dit zijn fietsen die even veel geluid produceren als een opstijgend vliegtuig en zijn gedoneerd door de alumni van Southwestern University. Een leuk initiatief, uitvoering kan beter.

3. Er staat een standbeeld dat men “Monster” noemt voor de bibliotheek. Het is het schedel van een paard en de traditie luidt dat je offers moet brengen aan “Monster” om goede cijfers te krijgen voor je examens. Tijdens de Mid-terms of de finals week liggen daar dan ook de nodige porties fruit, hamburgers en taarten die er door de studenten zijn neergelegd die hun huiswerkachterstand op deze dramatische manier proberen in te halen.

4. Een andere traditie op Southwestern University is het embleem. Voor de kerk op de grond ligt een enorm embleem met het logo van Southwestern University erop. Wil je succesvol zijn tijdens je tijd in college? Loop, fiets, ren, kruip, koprol of dans dan vooral niet over het embleem. Docenten proberen studenten nog wel eens uit te dagen door een Pirate Bike midden op het embleem te zetten in de hoop dat een student voldoende vertrouwen heeft in zijn slagen, maar vaak wordt de fiets na weken niet gebruikt te zijn dan weggehaald door iemand van de staff.

5. De mensen die op de campus werken zijn GE-WEL-DIG. En dan bedoel ik niet de docenten en de administrators. Zij zijn wel oké, maar de mensen die mij iedere dag weer een lach op mijn gezicht bezorgen zijn de mensen die achter de bar staan, de kamers schoonmaken en in de kantine werken. Aunt T, een schoonmaakster die dankzij een initiatief van studenten vorige week aan haar hernia is geopereerd nadat ze hier al maanden mee werkte. Miss Rodrigez, die iedere avond als ik uitgeblust na het maken van huiswerk een koffie komt halen mij vraagt of ik hetzelfde recept als anders wil en me dan met een knipoog vertelt dat ze er een extra pompje siroop in heeft gedaan.

6. Ik ga nog even verder op punt 5, maar deze vrouw verdient een eigen punt in mijn top 10. Miss Ella is een begrip op de campus. Iedereen kent haar en daar is een rede voor. Deze vriendelijke maar vooral luide dame waaraan je kunt zien dat zij niet altijd het beste leven heeft gehad tovert bij iedere student de eerste lach van de dag op het gezicht. Zij werkt in de kantine en scant je pasje ieder ontbijt en iedere lunch. Ondanks dat Jorn al meer dan een maand weg is, verteld ze mij nog iedere ochtend dat ik de groetjes moet doen aan die knappe vriend van me. Vrijdag is een speciale dag in haar routine, want wanneer jij met je ochtend hoofd aan komt sloffen hoor je in de verte al haar vrolijke kreet. “What day is it today?” waarop iedere student antwoord moet(!) geven om dit vervolgens af te sluiten met een elbow-bumb en de kreet “Yeah-yohhhh! Have a good day my dear!”. Als er iemand een standbeeld dient te krijgen op de campus is het wel deze vrouw.

7. In het midden van de campus is een ontzettend groot grasveld. Dit grasveld wordt gebruikt voor verschillende doeleinden maar functioneert vooral als de ultieme zon locatie. Wanneer de zon schijnt is dit veld gevuld met studenten die frisbeeën, huiswerk maken, muziek luisteren, spelen met hun hond of gewoon genieten van het weer. Het is de ultieme plek om te relaxen zonder de campus te hoeven verlaten.

8. Iedere vrijdag avond is het “Friday Night Live”. Dit houdt in dat er een artiest komt om het weekend van de studenten goed in te luiden. Dit kan zijn een cabaretier (afgelopen week was het een van de kandidaten van America Got’s Talent), een spoken-word artist (duur woord voor dichter), een goochelaar, een acrobatiek team en ga zo maar door. De meest verschillende dingen zijn al voorbij gekomen en dit is allemaal gratis en zijn er vaak free snacks (de manier om studenten te lokken).

9. Eens per jaar is de show SING! Dit is een soort open avond voor alle sororities en fraternities die er op de campus zijn. Hierbij worden er vooral grappen gemaakt over de docenten, de vreemde gewoontes, het leven op de campus, de enorme stapel huiswerk en de zogenoemde “helicopterouders”. Als een “nieuwe” student is het een leuke manier om je school nog beter te leren kennen en vooral een avondje flink te lachen. In de competitie wordt gestreden om beste outfit, beste choreografie, beste liedkeuze en beste overall performence met als hoofdprijs een geldbedrag dat de winnende broeder/zusterorde kan gebruiken voor verschillende doeleinden (lees: Fratparty’s).

10. Southwestern is een echte community. Amerika hangt aan elkaar van communities dus echt bijzonder is dit niet, maar toch denk ik dat dit wel iets is wat Southwestern bijzonder maakt. Mensen helpen elkaar met ALLES, voor ieder probleem staat er iemand voor je klaar, iedere ochtend zie je dezelfde gezichten waarmee je de ellende van het vroege opstaan deelt. Studenten organiseren dingen voor elkaar en samen zorgen ze ervoor dat hun tijd in college zo leuk mogelijk wordt. Ik denk dat dit wel iets is waar universiteiten in Nederland wat van kunnen leren. Ik voel mij meer een Southwestern student na 3 maanden dan dat ik mij een Radboud student voel na 3 jaar. Kan aan mij liggen natuurlijk, maar al met al ben ik ontzettend blij met mijn keuze voor Southwestern University!

Zo dat was een hele top 10. Ik hoop dat het nog een beetje interessant was om te lezen en de meeste niet zijn afgehaakt na het lezen over vreemde tradities, fietsen en rare standbeelden. Ik ga weer lekker verder met mijn huiswerk! Tot de volgende blog!

X Laure

  • 29 Maart 2018 - 07:32

    Manita:

    Mooi geschreven Laure, ik heb er weer meer zin in de campus te zien!
    ( en jou natuurlijk haha )
    Xxx mama

  • 29 Maart 2018 - 11:21

    Opa En Oma:

    Hoi kleindochter.
    Als ik dit blog 2x gelezen heb dan denk ik dat het in de states beter geregeld is dan in nederland en dat men daar nog met respect omgaat als het over de schoolhistorie gaat. Het is allemaal heel leuk om te lezen hoe het daar met jou gaat en welke indrukken je hebt gekregen tijdens jouw verblijf daar. Ik denk dat je nooit geen spijt zult hebben dat je deze stap genomen hebt. Nog veel sukses met de laatste weken en het afscheid van de vele vrienden die je daar gemaakt hebt. Groetjes O en O

  • 03 April 2018 - 14:43

    Freeke:

    Hoi Laure,
    Namens ons nog heel veel succes en plezier daar de laatste weken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laure

Op 11 januari 2018 zal ik in het vliegtuig naar Texas USA stappen om 4 maanden aan de Southwestern University in Georgetown te gaan studeren! Op deze blog zal ik mijn avonturen bijhouden zodat het thuisfront mee kan genieten van wat ik daar zoal meemaak!

Actief sinds 12 Dec. 2017
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 8104

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: